Zajęcia umuzykalniające - FENIX,FENIX EDUKACJA,Rytmika w przedszkolach,Zajęcia umuzykalniające,Warsztaty Wokalne,działalność wspomagająca edukację,WARSZTATY WOKALNE "I TY MOŻESZ ZOSTAĆ GWIAZDĄ,PROGRAM WSPOMAGAJĄCY EDUKACJE,AUTORSKI PROGRAM MUZYCZNY,PROMOWANIE WOKALISTÓW I WOKALISTKI,WYSTĘPY ESTRADOWE,KONKURSY,FESTIWALE,www.fenix.edu.pl

Idź do spisu treści

Menu główne:

PROGRAM
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Ćwiczenia rytmiczne
- poznanie zabaw rytmicznych
- poznanie wyliczanek muzycznych
- wykorzystuje gesty i ruchy ciała do różnorodnych zabaw i do ilustracji utworów muzycznych
- wyklaskuje wyliczane rytmy
- recytuje wyliczanki muzyczne
jednocześnie je wyklaskując lub poruszając się w rytm
- wystukiwanie rytmu na instrumentach bębenek, marakasy, tamburyn, trąbka
- potrafi zilustrować zabawę gestodźwiękami, wyklaskać różnorodne rytmy;


2. AEROBIC – muzyka i ćwiczenia dla dzieci
- zmiana trajektorii ruchu
- koła
- marsz
- obrót
- środek
- klaśnij
- rozsypka
- prawo
- lewo
- do przodu
- do tyłu
- zmiana
- młynek
- współpraca z lektorem prowadzącym
- odpowiednia reakcja na podawane polecenia
- rozpoznawanie kierunków (lewy-prawy, góra-dół, do przodu-do tyłu)


3. Słuchanie muzyki
- odróżnianie dźwięków wysokich i niskich
- odróżnianie akordów durowych  i mollowych
- ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne
- słuchanie utworów różnych kompozytorów – ilustracje do tematyki zajęć i zabaw
- dźwięki dalekie i bliskie
- pojazdy
- kroki i kroczki
- wesołe pląsy
- od samby do walca wiedeńskiego (KLANZA)
- poznaje grane na instrumencie dźwięki wysokie i niskie
- rozpoznaje grane na instrumencie akordy durowe i mollowe
- słucha różnorodnych utworów muzycznych, próbuje opisać je samodzielnie
-reaguje na dźwięk i cisze ruchem ciała
- integracyjne formy tańca towarzyskiego
- umie rozróżnić grane akordy i dźwięki, z zaciekawieniem słucha muzyki i umie opisać odczucia towarzyszące temu słuchaniu
- odróżnianie utworów muzycznych
- poznanie instrumentów muzycznych


4. Śpiew
- poznanie piosenek o tematyce dziecięcej
- poznanie przyśpiewek ludowych
- przygotowanie do uroczystości min. pasowanie przedszkolaka, jasełka, dzień babci i dziadka, dzień mamy, zakończenie roku w przedszkolu
- śpiewanie solmizacyjne
- ćwiczenia oddechowe
- gimnastyka buzi i języka
- ćwiczenia głosowe
- poznaje melodie i słowa piosenek
- poznaje rytm i melodie przyśpiewek
- potrafi zaśpiewać piosenki i przyśpiewki solo oraz w grupie


5. Taniec
- tańce narodowe i regionalne
- tańce z różnych stron świata
- tańce integracyjne
- układy ruchowe do różnych piosenek
- Tańce dla grupy ( KLANZA )
- poznanie kroków i odróżnianie rodzajów tańca
- zna melodię i kroki poznanych tańców, umie zatańczyć je samodzielnie i w grupie


6. Gra na instrumentach
- poznanie różnych instrumentów muzycznych
- akompaniament do piosenek i zabaw ruchowych
- gra na instrumencie klawiszowym
( aranżer KETRON )
- ciekawostki związane z grą na instrumencie przeznaczonym do nagrań studyjnych min. zasady działania aranżera
- poznanie oktaw
- zapisy nutowe , klucz wiolinowy
- poznanie: instrumenty perkusyjne, instrumenty dęte, instrumenty strunowe, instrumenty blaszane, instrumenty klawiszowe
- tworzenie akompaniamentu do piosenek przy użyciu prostych instrumentów perkusyjnych i klawiszowych.
- wie jak powstaje dźwięk w poznanych instrumentach, potrafi zaproponować
  akompaniament do
  poznawanych utworów


7. ZABAWY
- Zabawa karnawałowa
- Zabawy tematyczne
- Festyn rodzin
- AUTORSKI PROGRAM  - utrwalenie zabaw, tańców z zajęć rytmiki
- zabawy integracyjne - zabawa, integracja


8. KLANZA Zabawy z chustą KLANZA
- integracja
- zabawa w grupie


 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego