założenia - FENIX,FENIX EDUKACJA,Rytmika w przedszkolach,Zajęcia umuzykalniające,Warsztaty Wokalne,działalność wspomagająca edukację,WARSZTATY WOKALNE "I TY MOŻESZ ZOSTAĆ GWIAZDĄ,PROGRAM WSPOMAGAJĄCY EDUKACJE,AUTORSKI PROGRAM MUZYCZNY,PROMOWANIE WOKALISTÓW I WOKALISTKI,WYSTĘPY ESTRADOWE,KONKURSY,FESTIWALE,www.fenix.edu.pl

Idź do spisu treści

Menu główne:

RYTMIKA
 
 
 




Ogólne założenia zajęć rytmicznych




             W ciągu całego roku szkolnego są wprowadzane piosenki tematycznie
związane z planem pracy nauczyciela - dostosowane do aktualnej pory roku
oraz elementy tańców ludowych i współczesnych.

Wprowadzany jest cykl zajęć umuzykalniających mających na celu kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki.
- dynamiczne /uczące spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie ruchem/
- agogiczne /ćwiczące umiejętność natychmiastowego reagowania na zauważone zmiany
agogiki/
- artykulacyjne /uczące spostrzegania i odzwierciedlania ruchem różnic artykulacyjnych/
- ćwiczenia reagowania na temat melodyczny /tj. spostrzegania i odzwierciedlania ruchem linii melodycznej i frazy muzycznej/
- odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego
i prostych tematów rytmicznych/

   Podczas zajęć wprowadzane będą ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dziecka.

Należą do nich improwizacje ruchowe śpiewane i grane.
Ćwiczenia tej grupy szczególnie mocno wiążą zadania ogólno wychowawcze
z zadaniami muzyki.
Kształcąc bowiem samodzielność wypowiedzi, twórcza postawę i aktywność, pozwalają na pozbycie się
zahamowań.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego